mercuriusojag

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Hej! :)

Av josefin Östlund - 18 april 2013 14:26

Hej! :) Idag är jag jätte-spänd och jätteglad! Jag kan pressentera mig... 


Jag heter Josefin och är 12 år. Jag ääälskar att rida och tävla. Jag började med att rida på ridskola. Sen blev jag medryttare på "Hamphus the king" . Ja, han hette faktiskt så. Men vi kllade honom för Hampus. Jg red honom i 2 ½ år. Jag tävlade säkert 40-50 gg med Hampus. Tyvärr avlivades han för ett år sedan ;/ han blev sjutton år. Han var en shettis så det var väl ganska gammalt. Sen blev jag utan ponny. Jag träffade även en kompis. Vi kallar henne Erii. Hon blev också utan ponny där ett tag... Så vi fick ideen med att bli medryttare på ung-ponnys. Så vi hittade en ungponny vid namn "Joy For Life". Joy (ett sto) hade vi inte så länge. Hon hade någon "bensysta"(stavning) så vi lämnade tillbaka henne. Vi hade knappt ridit nått. Jahapp, leta ny ponny då.. Vi letade... provred.. men så en dag. Provred vi en ponny som hette Coffy (typ) . Han var faktist bra! (Tyckte vi då...) Så vi tog honom på foder. Vi han inte ens rida, han fick åka hem samma dag för han hade hälta. Jahap, ny ponny IGEN då. Då provred vi och tillslut hittade vi "Ask". Han var en go ponny som vi skulle rida lite lätt på. Sedan märkte vi stark hälta och han fick gå på rehabelitering. Han blev bara sämre så... Tillbaka med den ponnyn...LETA PONNY IGEEN!... Det hade gått några en lååång tid. Och nu för bara några veckor sen hittade vi vår drömpnny! Hans namn var Mercurius, fast vi kallar honom "Curre". Han är 17 år och är en vit sagohäst. Han har gått SM-klasser i terräng. Han gick igenom veterninä besiktningen. Och ägarna godkände vårt högsta bud. Så idag är jag glad ovh spänd för att idag får vi reda på när vi ska hämta honom och skriva viktiga papper.    YEEEY!!!! Är sååå glad! Så, i denna blogg så får ni följa mig och Curre tillsammans. Hoppas ni kommer gilla det ni läser. Tack! Skriver senare när beskedet kommer...! Tack, hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av josefin Östlund - 4 maj 2013 12:29

Förlåt för dålig updatering! Ska bättra mig! Om ni vill se hur det har gått i veckan kan ni kika in på våran gemensamma blogg: hembysmercurius.bloggplatsen.com Här kommer lite bilder från ridskolan: ...

Av josefin Östlund - 26 april 2013 09:43

Tjenix! Har haft prov, nu slappar vi i en rast i en timme :) hej...

Av josefin Östlund - 23 april 2013 16:40

Nu börjar vi igen:    Vi lastade på släpet och åkte sedan vår färd mot att hämta våran första egna ponny! Jag var väldigt spänd så jag pratade inte mycket i bilen. (Brukar faktist aldrig prata iaf när jag åker bil hehe) Så när vi kom fram (äntlig...

Av josefin Östlund - 23 april 2013 10:53

Tjena. Jag går härmed Petra (bästis) på rasten så blir inte så långt inlägg. Okej, nu börjar vi igen: Mamma och jag byggde av banan innan vi åkte till stallet för att byta om. Vi mötte Erica och anna (Ericas mamma) och hennes lilla syster Lisa innan ...

Av josefin Östlund - 22 april 2013 15:55

VI ÄR REDO!   Jag gick ut med Goliat till utebanan för att värma upp. Jag gick med honom ett varv åt vardera håll till fots och kollade om han var med och lyssnade på mig. Det gjorde han. Då satt jag upp och skrittade några varv. Han fick jobba m...

Presentation

Hej! Jag är en tjej på 12 år som ääälskar Mercirius (Curre)"Curre" är en D-ponny på 17 år, han är vit. Jag kommer blogga om mitt liv med Curre! Hoppas ni gillar det! hej :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards