mercuriusojag

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

SÖNDAG!

Av josefin Östlund - 19 april 2013 13:21

Hej!!! På söndag hämtar vi Curre! Ska bli kul! Tänk att vi ska köpa en ponny! OJH! Iallafall så har dagen i skolan varit bra.    Vi har kort dag på fredagar. Vi börjar kl 09.30 och slutar ca 13. Så vi började med SO. Vi gick igenom frågor som vi ska ha på provet nästa vecka. Gick bra! Sen hade vi rast. Efter rasten hade vi matte. Gick VÄÄÄLDIGT bra för att var jag. Var faktiskt kul också. Så det gick bra. Nu över till svenskan, gick super. Vår lärare läste i ca 20 min i en bok, sen fick vi läsa resten av kapitlet själva.    Det gick också super! (SV är mitt favorit ämne) Sen hade vi lunch. Efter 2 st omgångar med köttfärssås så gick vi till skolan för återsamling. Sedan var det tack och bock för dena fina vecka.   Nu är det helg och jag ska sova över hos en kompis som ska ha pyjamas party. Nu måste jag sluta skriva för jag ska packa. Ses!


PS: På söndag ska jag inte bara hämta Curre med erii utan ska oxå tävla på morgonen på en PAY AND JUMP. Då får man låna en av ridskolans ponnyer/hästar och betala o tävla. Andra som inte rider på ridskolan kommer dit med egna hästar också. Så om vi hade haft Curre så skulle vi KANSKE vara med. Det var det! Hejdå Här kommer det en bild på min första foderponny, Hamphus the king:   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av josefin Östlund - 4 maj 2013 12:29

Förlåt för dålig updatering! Ska bättra mig! Om ni vill se hur det har gått i veckan kan ni kika in på våran gemensamma blogg: hembysmercurius.bloggplatsen.com Här kommer lite bilder från ridskolan: ...

Av josefin Östlund - 26 april 2013 09:43

Tjenix! Har haft prov, nu slappar vi i en rast i en timme :) hej...

Av josefin Östlund - 23 april 2013 16:40

Nu börjar vi igen:    Vi lastade på släpet och åkte sedan vår färd mot att hämta våran första egna ponny! Jag var väldigt spänd så jag pratade inte mycket i bilen. (Brukar faktist aldrig prata iaf när jag åker bil hehe) Så när vi kom fram (äntlig...

Av josefin Östlund - 23 april 2013 10:53

Tjena. Jag går härmed Petra (bästis) på rasten så blir inte så långt inlägg. Okej, nu börjar vi igen: Mamma och jag byggde av banan innan vi åkte till stallet för att byta om. Vi mötte Erica och anna (Ericas mamma) och hennes lilla syster Lisa innan ...

Av josefin Östlund - 22 april 2013 15:55

VI ÄR REDO!   Jag gick ut med Goliat till utebanan för att värma upp. Jag gick med honom ett varv åt vardera håll till fots och kollade om han var med och lyssnade på mig. Det gjorde han. Då satt jag upp och skrittade några varv. Han fick jobba m...

Presentation

Hej! Jag är en tjej på 12 år som ääälskar Mercirius (Curre)"Curre" är en D-ponny på 17 år, han är vit. Jag kommer blogga om mitt liv med Curre! Hoppas ni gillar det! hej :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards